livet i mendoza

HOLA everyone!

Vi har det som vanligt jattebra. Det ar varmt, harligt och vi alskar det. Vi har bytt hostel till ett lite finare som heter Damajuana hostel. Pa spanska betyder det typ bag in box, sa det passade ju oss bra. Forsta kvallen pa hostlet traffade vi tva australiensiska killar. Vi foljde med dem ut och at pa en restaurang. Det blev en vinflaska, en till, en drink, en till och sen en till! Sen kan ni ju sjalva rakna ut hur kvallen slutade! Vi funderade lite pa en sak. Hur ofta skulle man ga pa restaurang och festa med nagra som man bara traffat och pratat med i 20 min om man varit hemma i Sverige. ALDRIG VA!?!? Det ar det vi alskar med att resa! Allt kan verkligen handa. Nar vi kom tillbaka till hostlet hade vara franska kompisar checkat in - FAFA och FEFE (som vi kallar dem). Vi blev inte lite glada! Kommentar fran dom australienska killarna nar vi sag att fafa och fefe hade kommit: "we´re fucked know". HAHAHAHA! Kvallen slutade trevligt i baren bredvid hostlet med australien, sverige och frankrike. Slutet gott allting gott!

Vi bestamde oss for att aka pa rafting. Sa i tisdags blev vi hamtade tidigt pa morgonen och akte buss i nastan 2 timmar. Nar vi kom fram fick vi prova vatdrakter, skor, hjalm och flytvast. Sedan bar det av mot floden. Var guide hette Greta. Vi kan ju saga sahar. Efter ca 5 min hatade hon Fafa, Fefe, Johanna och mig. Vi skrattade nog konstant och glomde lyssna pa de olika kommandona som hon gav oss. FORWAAAARD! Nar vi kom till den varsta forsen var vi alldeles for okoncentrerade sa Johanna holl pa att trilla av, men hon klarade sig. MEN, var kompis Fefe trillade av fett mycket. Det ska tillaggas att det ar valdigt ovanligt att man trillar av. Det var sa kul! Hans min var oslagbar nar han tittade upp fran vattenytan! Det var en rolig dag med fin utsikt. Vi sag massor av berg med sno pa. Pa vagen tillbaka till Mendoza sag vi en jattefin sjo, sa vi bestamde att dit skulle vi aka innan vi lamnade Mendoza! Pa kvallen lagade vi mat. Min och Johannas specialitè stod pa menyn. Namligen tonfisk, aggrora, stekt lok, tomat och gurka. Sa sjukt gott! Pa kvallen spelade vi drickspel och man kan saga att det hela sparade lite, me sa ska det ju vara med drickspel. Vara argentinska vanner har pa hostlet spelade var favoritlat hela kvallen, Dansa Kuduro - Don Omar (http://www.youtube.com/watch?v=7zp1TbLFPp8&ob=av2el). Dagen efter var vi sjukt slitna, sa vi tog det lugnt och hade picknick och spelade kort i en park.

Igar bestamde vi oss for att vi skulle aka till den turkosa sjon som vi sag nar vi var pa vag hem fran raftingen. Vi tog bussen vid 10 och var framme en timme senare. Vi borjade med att vandra i ca 30 min innan vi hittade ett bra stalle. Dar slog vi oss ner och var utsikt var den sjukaste. Stora berg omringade hela sjon som var helt turkos och klar. Det fanns manga klippor vid var plats sa vi hoppade som galningar. Mitt ute i sjon fanns ett klippblock som stack upp, sa vi bestamde oss for att simma ut till den. Vattnet var sa himla skont. Det var verkligen en helt underbar dag! Vi tog sjukt mycket bilder som vi tyvarr inte kan lagga upp nu. Det kommer komma ett bildinlagg senare.

Nu ska vi pa argentinsk bbq!


CIAO!!!!!




Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej!

Jag ramlade in på Riex facebook o kom vidare in på denna. Jag är sugen på att göra ngt liknande.. hur länge ska ni vara borta o va får ni lägga på kalaset ungefär? Tacksam för svar så jag vet hur mkt man ska börja spara till ;)

2011-02-01 @ 16:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0